Hogyan tudok kapcsolattartót / al-fiókot felvenni

Mi haszna van az al fióknak?

Az al-fiók több célra is szolgál, elsődleges feladata a kapcsolattartás, adminisztráció.
Azaz például létrehozhat egy al-fiókot a könyvelője vagy pénzügyes kollégája számára, az ő részére beállíthatja, hogy kapjon értesítést a kiállított díjbekérőkről és a számlákról.
Sőt azt is beállíthatja, hogy az ügyfélkapun is be tudjanak jelentkezni, és hozzáférjenek a díjbekérőkhöz és a számlákhoz.
(az Al-fiók nem kapja meg emailban a számlát, csak értesítést kap a számla kiállításáról)

Az adminisztrációra akkor lehet szükség, ha a weboldalait nem saját maga tartja karban, hanem egy alkalmazott, vagy külsős ember.
Ebben az esetben nem kell a teljes fiókhoz hozzáférést adnia, elég csak a domain nevek és a szolgáltatások kezelését engedélyezni számára.
Levelezésnél is csak az ezekhez tartozó értesítéseket kell beállítani a részére.

Van egy harmadik, ritkábban használt eset is amikor szükség lehet al-fiókra. Ez pedig amikor a saját fiókunkból szeretnénk domain nevet rendelni úgy, hogy a számla kiállítása a mi nevünkre (cégnevünkre), fog megtörténni.
Viszont a domain név bejegyzése (tulajdon joga) az al-fiók tulajdonosának a nevére fog megtörténni.
Ez a funkció jelenleg csak külföldi domain végződések esetén érhető el. A domain megrendelés végén kell kiválasztani a domain tulajdonost, a megadott kapcsolattartók közül. (ott is meg lehet adni)

A Fiókjába bejelentkezve. (csak az elsődlegesen megadott emailcímmel), a kezdőoldalon a bal oldali menüsávban kattintson a +Új kapcsolattartó /al fiók gombra.


A következő oldalon pár személyes adatot kell megadni.
Fontos, hogy az emailcímnek egyedinek kell lennie, mivel az email cím egyben a felhasználónév is. (Ha már létezik ilyen emailcím a rendszerben, gmail fiókoknál egy trükkel ki lehet játszani, lásd a leírás végén)

Nem kötelező minden adatot kitölteni, de a Név, Cégnév, emailcím mezőket érdemes megadni.
Ezután jelöljük be “Al-fiók létrehozása ügyféladmin hozzáféréssel“, itt válaszuk ki, hogy kollégánk mihez férjen hozzá.
Ez az opció szükséges ahhoz, hogy a kolléga a webdigital.hu oldalra be tudjon lépni.

Pénzügyes részére a számlák letöltéséhez, elég a Számlák megtekintése és fizetése + Egyszerű bejelentkezés végrehajtása menüt kipipálni.

Webes kollégának pedig többnyire elég a Tárhelyek és egyéb szolgáltatások, Domain beállítások, Domainek megtekintése, Támogatási jegyek kezelése, Egyszerű bejelentkezés végrehajtása és esetleg a Új rendelés, bővítés, lemondás kezelése.
Adjunk meg egy jelszót.

A lap alján pedig beállíthatjuk, hogy miről kapjon emailban értesítést.
A számlázási e-mail értesítést érdemes bepipálni, hogy tudja ha díjbekérő, vagy számla került kiállításra, illetve
Webes kolléga részére: Általános e-mail, Termék e-mail, Domain e-mail, Támogatás e-mail

Amennyiben egy embert több fiókhoz is kapcsolattartóként kellene felvenni, ezt is meg lehet oldani, de ezt csak Gmail-os email címmel lehet kivitelezni. (gyakori, hogy egy webes ember több ügyfél fiókját is karbantartja)
Tegyük fel, hogy az eredeti emailcíme: webes-ember@gmail.com, ha ez a cím már szerepel a rendszerben, úgy vegyük fel, hogy a webes-ember és a @ közé beillesztünk egy + jelet, és utána írunk még valamit.
pl.: webes-ember+1@gmail.com, vagy webes-ember+xykft@gmail.com. Ezek a címek mind az eredeti fiók alias (ugyanaz más néven) címeiként működnek. Azaz ugyanúgy megkapja az email értesítéseket a fiókjába.
Bejelentkezéshez az alias címet kell használnia.

Byla tato odpověď nápomocná?

Související články

Domain és tárhely megrendelése

Egyszerű regisztráció és megrendelés után már élvezheted is szolgáltatásainkat! Megrendelésedet...

Tárhely bővítése, szolgáltatás módosítása

Ügyfél portálunkon bármikor lehetőséged van a tárhely bővítésre, ha tárhelyed betelt. Az új...